Alerte Média

Prime Matter et Arrowiz signent un accord d'édition pour leur RPG futuriste : Mato Anomalies !

Le jeu est prévu pour 2023 sur toutes les plateformes !        ​​​​​​​

Prime Matter et Arrowiz s’associent pour sortir le RPG dystopique Mato Anomalies.

Le jeu est prévu pour 2023 sur PlayStation®4, PlayStation®5, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch et PC via Steam. Il sortira en physique et en dématérialisé, grâce à un accord d’édition entre Prime Matter et Arrowiz.
Prime Matter sera en effet entièrement responsable de l’édition et de la distribution, couvrant ainsi les différents aspects du marketing au travers de ses équipes locales.

A propos de l’histoire de Mato Anomalies :
Dans cet RPG original au style léché, le joueur se glisse dans le rôle du détective Doe afin de découvrir les sombres secrets qui se cachent derrière l’invasion de Mato par des créatures surnaturelles.
Mato est une métropole tentaculaire qui combine une architecture traditionnelle et futuriste dans un monde post-apocalyptique.

L’enquête ne représente en réalité qu’une partie de l’histoire. En effet, des batailles et des combats intenses auront lieu dans des donjons difficiles où les joueurs devront apprendre à maximiser tous les avantages des mécaniques de combat.

« Nous sommes impatients de partager le jeu sur lequel nous travaillons depuis plus de deux ans maintenant. Notre équipe créative a imaginé une histoire profonde ainsi qu’un univers unique, celui de Mato Anomalies, dont la passion a donné vie au design. Plus de 50 personnes talentueuses sont impliquées dans ce projet, sans compter les partenaires externes. Nous sommes encouragés par notre partenaire Prime Matter qui croit en notre studio et en notre vision globale », explique Horace Xiong, PDG de Arrowiz.

« Nous sommes ravis de nous associer à Arrowiz pour cette sortie. Mato Anomalies s’inscrit parfaitement dans notre vaste portefeuille de jeux de qualité. Compte tenu de la grande ambition du studio cette association convient parfaitement à Prime Matter et nous avons hâte de pouvoir accompagner l’équipe avec notre expertise locale et globale en matière d’édition et de marketing », déclare Mario Gerhold, Global Brand & Marketing Director.

About Prime Matter
Headquartered in Munich, Germany, Prime Matter the premium gaming label dedicated to delivering a range of diverse and immersive games from amazing gaming development talent all around the globe.
Working across projects of all styles, scopes and sizes, single-player, co-op to live ops, from producing to publishing, from ambitious teams taking their first step that need full support without compromising their dream to larger established successful studios searching that next step in the global market and building of brands.
Prime Matter looks to lead through creativity, expression and passion, with games that will grip and enchant with enthralling story-telling, winning an audience with its incredible moments and larger-than-life experiences. Prime Matter is a proud member of the Koch Media Group.
About Koch Media
The Koch Media Group is a global developer, publisher and distributor of video games, VR games, gaming hardware and merchandise.

The group’s publishing, marketing and distribution activities extend throughout Europe, America, Australia and Asia. Koch Media has more than 25 years of experience in the digital media business and has risen to become a leading global publishing partner.

The Koch Media Group runs a multi-label strategy, with fully owned publishing units, such as Deep Silver, Prime Matter, Milestone, Vertigo Games and Ravenscourt; publishing games for consoles, PC and VR platforms across all physical and digital channels.

Additionally - as a global publishing partner - Koch Media has formed long-term multinational publishing collaborations with numerous game publishers including; Activision Blizzard, Bethesda, Capcom, Focus Multimedia, Giants Software, Koei Tecmo, Paradox, Sega, SNK, Square Enix, Techland, THQ Nordic, Tripwire, Warner Bros and many others.

With its parent company in Höfen / Austria - and the HQ in Munich / Germany - Koch Media owns local publishing companies in Germany, UK, France, Spain, Italy, Sweden, the Netherlands, Austria, Switzerland, Poland, Australia, the United States as well as Japan and Hong Kong.

The Koch Media Group owns 10 game development studios: Deep Silver Volition (Champaign, IL / USA), Deep Silver Dambuster Studios (Nottingham / UK), Deep Silver Fishlabs (Hamburg / Germany), Warhorse Studios (Prague / Czech Republic), Milestone (Milan / Italy), Voxler (Paris / France) , Digixart (Montpellier / France), Flying Wild Hog (Warsaw, Kraków, Rzeszów  / Poland), Free Radical Design (Nottingham / UK) and Vertigo Games (Rotterdam / the Netherlands). Additionally, the Koch Media Group collaborates with numerous independent development studios around the world.

Part of the Koch Media Group is also Koch Films; a leading European independent film distributor with business primarily in Germany, Switzerland, Austria and Italy as a cinema, TV, online and Home Entertainment distributor. The Koch Media Group also owns leading video game merchandise companies Gaya Entertainment (Munich / Germany) and DPI Merchandising (Denver, Roseburg / USA) and a Quality Assurance Facility in Olomouc / Czech Republic.

Koch Media is an Embracer Group company.