IHR SEID ALLE INSEKTEN!

Erzählt von SHODAN persönlich: Atemberaubender neuer Trailer veröffentlicht

Prime Matter und Nightdive Studios haben sich mit  SHODAN – der psychopatischen AI, die Citadel Station kontrolliert, zusammengetan: Gemeinsam enthüllen sie einen fantastischen neuen Gameplay Trailer.

System Shock Gameplay-Trailer auf Youtube:

Das Spiel ist ein vollwertiges Remake des bahnbrechenden Originals aus dem Jahr 1994, das kult gewordenes Gameplay mit brandneuer HD-Grafik, aktualisierter Steuerung, einer überarbeiteten Benutzeroberfläche und völlig neuen Sounds und Musik kombiniert.

Die Entwickler bei Nightdive Studios haben sehr eng mit dem ursprünglichen System Shock Team zusammen gearbeitet – einschließlich der Synchronstimme von SHODAN — Terri Brosius, um sicherzustellen, dass das Remake seinem Ursprung treu bleibt und gleichzeitig neue Spieler für den Titel begeistert.

Die Spieler müssen sich mit einer Kombination aus Schleichen, Gerissenheit und futuristischen Waffen einen Weg durch die brandneuen Bereiche, Fallen, Rätsel und Geheimnisse der Citadel Station bahnen, um SHODAN zu erreichen.

Ihnen gegenüber steht eine Armee von feindlichen und mutierten Kreaturen, die von SHODAN selbst erschaffen und gesteuert werden, und die die Spieler durch eine Kombination aus Schleichen, List und extremer Gewalt überwinden müssen.

System Shock kann ab sofort vorbestellt werden: für PC auf Steam, GOG und dem Epic Game Store; hier steht auch eine spielbare Demo zur Verfügung. Das Spiel wird für PS4/PS5 und Xbox S/X sowie Xbox One erscheinen.

About Nightdive Studios
Based in Vancouver, Washington, Nightdive Studios is a team of industry veterans committed to restoring the classic PC game titles of the past and making them accessible to a new generation of gamers. Hit titles from Nightdive Studios include Doom 64, Blood: Fresh Supply, System Shock 2, System Shock Enhanced Edition, Turok, Turok 2: Seeds of Evil and Shadow Man Remastered. www.nightdivestudios.com
About Prime Matter
Headquartered in Munich, Germany, Prime Matter the premium gaming label dedicated to delivering a range of diverse and immersive games from amazing gaming development talent all around the globe.
Working across projects of all styles, scopes and sizes, single-player, co-op to live ops, from producing to publishing, from ambitious teams taking their first step that need full support without compromising their dream to larger established successful studios searching that next step in the global market and building of brands.
Prime Matter looks to lead through creativity, expression and passion, with games that will grip and enchant with enthralling story-telling, winning an audience with its incredible moments and larger-than-life experiences. Prime Matter is a proud member of the Koch Media Group.
About Koch Media

The Koch Media Group is a global developer, publisher and distributor of video games, VR games, gaming hardware and merchandise. The group’s publishing, marketing and distribution activities extend throughout Europe, America, Australia and Asia. Koch Media has more than 25 years of experience in the digital media business and has risen to become a leading global publishing partner.

The Koch Media Group runs a multi-label strategy, with fully owned publishing units, such as Deep Silver, Prime Matter, Milestone, Vertigo Games and Ravenscourt; publishing games for consoles, PC and VR platforms across all physical and digital channels.

Additionally - as a global publishing partner - Koch Media has formed long-term multinational publishing collaborations with numerous game publishers including; Activision Blizzard, Bethesda, Capcom, Focus Multimedia, Giants Software, Koei Tecmo, Paradox, Sega, SNK, Square Enix, Techland, THQ Nordic, Tripwire, Warner Bros and many others.

With its parent company in Höfen / Austria - and the HQ in Munich / Germany - Koch Media owns local publishing companies in Germany, UK, France, Spain, Italy, Sweden, the Netherlands, Austria, Switzerland, Poland, Australia, the United States as well as Japan and Hong Kong.

The Koch Media Group owns 10 game development studios: Deep Silver Volition (Champaign, IL / USA), Deep Silver Dambuster Studios (Nottingham / UK), Deep Silver Fishlabs (Hamburg / Germany), Warhorse Studios (Prague / Czech Republic), Milestone (Milan / Italy), Voxler (Paris / France) , Digixart (Montpellier / France), Flying Wild Hog (Warsaw, Kraków, Rzeszów  / Poland), Free Radical Design (Nottingham / UK) and Vertigo Games (Rotterdam / the Netherlands). Additionally, the Koch Media Group collaborates with numerous independent development studios around the world.

Part of the Koch Media Group is also Koch Films; a leading European independent film distributor with business primarily in Germany, Switzerland, Austria and Italy as a cinema, TV, online and Home Entertainment distributor.

The Koch Media Group also owns leading video game merchandise companies Gaya Entertainment (Munich / Germany) and DPI Merchandising (Denver, Roseburg / USA) and a Quality Assurance Facility in Olomouc / Czech Republic.

Koch Media is an Embracer Group company.